Anda suka blog ini? Sila klik " Like "

Banner

Free Bitcoin

Carian Dalam Blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Terbaru Rugi Kaw Kaw Kalau Tak Baca

Juruterbang pesawat ke Tokyo akui dapat berhubung pesawat MH370 sesaat sebelum pesawat itu menghilang

Kabar terbaru yang dapat memberi petunjuk penting bagi keberadaan pesawat Malaysia Airlines dengan nomor penerbangan MH370 yang hilang pada Sabtu (8/3/2014) baru saja diterima. New Straits Times Malaysia melaporkan, seorang pilot pesawat Boeing 777  yang terbang 30 menit lebih awal dari MH370 memberitahu bahwa dia berkomunikasi dengan awak pesawat MH370 sesaat sebelum pesawat itu menghilang.

Pilot yang meminta identitasnya dirahasiakan itu mengatakan, dia diminta oleh petugas air traffic control Vietnam untuk mencoba menghubungi MH370, karena otoritas setempat tidak bisa menghubungi pesawat itu. "Otoritas mengalami kesulitan menghubungi mereka, pesawat saya sudah berada di atas wilayah udara Vietnam dan saya diminta membantu menghubungi".

Pilot yang sedang menuju ke Bandara Narita, Tokyo itu mengaku berhasil berkomunikasi dengan MH 370 sekitar pukul 01.30 Sabtu dini hari. Pilot itu menanyakan, apakah MH370 sudah memasuki wilayah udara Vietnam atau belum.

"Saya yakin itu suara co-pilot antara Kapten Zaharie atau Kapten Fariq, namun suara relatif statis, ada banyak interference, dan mumbling (bergumam)".

Setelah itu, komunikasi hilang. Pilot itu meyakini bahwa suara itu bahkan dapat didengar oleh kapal-kapal di laut di bawah mereka. Dia mengira tidak ada masalah serius, mengingat kehilangan kontak adalah hal biasa.

"Jika Kapten Zahari mengalami kesulitan, pastilah dia akan mengeluarkan panggilan MayDay. Namun saya tidak mendengar apapun sama seperti yang lain".
- KOMPAS.COM -

No comments:

Post a Comment

Artikel Paling Popular Bulan Ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian

Maklumbalas atau komen yang disiarkan di suatu-suatu artikel yang telah diterbitkan di halaman blog ini adalah bertujuan untuk bertukar-tukar pendapat bagi memperbaiki kualiti kandungan artikel atau sebarang sokongan secara membina. Walaubagaimanapun, pihak kami tidak akan bertanggungjawab atas sebarang komen atau maklumbalas yang telah disiarkan. Sebarang komen yang menyalahi kesalahan undang-undang kerajaan Malaysia adalah ditanggung sepenuhnya oleh pihak yang mengirim maklumbalas atau komen tersebut.

Sila pertimbangkan sepenuhnya apabila ingin mengirim komen atau maklumbalas di blog ini.

Komen Terbaru Dari Pembaca