Anda suka blog ini? Sila klik " Like "

Banner

Free Bitcoin

Carian Dalam Blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Terbaru Rugi Kaw Kaw Kalau Tak Baca

Hadapi masalah transfer file dari Redmi Note 2 ke My Computer kerana MTP Mode hilang

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Pernah anda mengalami masalah nak pindah file gambar ke komputer? Selepas anda sambungkan kepada USB namun tiada apa apa yang berlaku di My Computer.Ini menyebabkan hasrat anda ingin memindahkan gambar gambar atau file menjadi terbantut. 

Macam mana hendak mengatasi masalah ini. Admin sendiri bagai nak pecah kepala sebab tak boleh transfer file. Google punya google akhirnya dapat juga cara untuk mengatasi masalah ini.Protokol Pemindahan Media (MTP) adalah satu Protokol  yang membolehkan fail media dipindahkan secara automatik dari handphone ke peranti mudah alih seperti pendrive dan sebagainya.

Gambar di bawah menunjukan MTP Mode tidak diaktifkan menyebabkan kita tidak dapat melihat icon redmi note 2 di My Computer.Jadi susahlah kita hendak pindah fail dan sebagainya.

 
Jadi selepas yang memuat turun satu aplikasi di Google Play dan mengaktifkan MTP Mode.Icon Redmi Note 2 muncul di My Computer dan admin boleh memindahkan fail dari handphone ke komputer.Gambar adalah seperti di bawah ini.


  Apa yang anda perlu buat adalah memuat turun aplikasi seperti di bawah ini.Anda taip kat Google Play Store Miui USB Setting.


Anda download dan install.

Apa yang perlu buat selepas install adalah mengaktifkan MTP Mode seperti gambar di bawah.Itu sahaja.


Selamat mencuba. :)



Artikel Paling Popular Bulan Ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian

Maklumbalas atau komen yang disiarkan di suatu-suatu artikel yang telah diterbitkan di halaman blog ini adalah bertujuan untuk bertukar-tukar pendapat bagi memperbaiki kualiti kandungan artikel atau sebarang sokongan secara membina. Walaubagaimanapun, pihak kami tidak akan bertanggungjawab atas sebarang komen atau maklumbalas yang telah disiarkan. Sebarang komen yang menyalahi kesalahan undang-undang kerajaan Malaysia adalah ditanggung sepenuhnya oleh pihak yang mengirim maklumbalas atau komen tersebut.

Sila pertimbangkan sepenuhnya apabila ingin mengirim komen atau maklumbalas di blog ini.

Komen Terbaru Dari Pembaca