Anda suka blog ini? Sila klik " Like "

Banner

Free Bitcoin

Carian Dalam Blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Terbaru Rugi Kaw Kaw Kalau Tak Baca

Krim Paling Berkesan menghapuskan jerawat, freckles, melasme dan bintik gelap dengan berkesan

Cream yang berasal dari Thailand yang paling digemari kerana berkesan dan murah. Ia senang dibeli dan digunakan. Produk yang terkenal di China, Asia Tenggara dan Asia Selatan. Sangat berkesan untuk jerawat, jeragat dan dan hilangkan dark spot pada kulit. Ia terkandung dalam paket kedap udara untuk menjaga kualiti cream.

Ia bukan sahaja menyediakan pemakainya perlindungan UV, tetapi juga penawar kulit yang mempunyai bintik hitam di atasnya. Atas sebab ini ia adalah sangat popular bukan sahaja di kalangan wanita, tetapi juga di kalangan orang-orang yang keluar dan bekerja di luar. Arche Pearl Cream juga dikenali untuk keberkesanan pemutihan kulit .

Perkara unik tentang krim Arche ini adalah keupayaannya untuk mengawal jerawat. Arche adalah yang terbaik untuk kulit terdedah jerawat dan ia bukan sahaja mengawal jerawat, ia memastikan bahawa jerawat tidak meninggalkan parut jerawat dan juga bahawa jerawat tidak pernah kembali lagi. Ini membezakannya daripada semua krim jerawat Thai yang lain dan sesuai untuk kedua-dua lelaki dan wanita..


Krim ini mempunyai 3 ciri-ciri istimewa seperti :
  • Untuk menghapuskan jerawat, freckles, melasme dan bintik gelap dengan berkesan.
  • Untuk whitens kulit dan menghilangkan kedut.
  • Boleh digunakan sebagai krim asas untuk perlindungan matahari muka, jerawat mencegah, freckles, melasme, dan bintik gelap daripada berulang.



Bahan yang terkandung dalam krim  :

This product does NOT contain mercury or hydroliquinone.

Petrolatum, Mineral oil, CI 77891, Ceresin, Beeswax, Lanolin, Cetyl alcohol, Talc, CI 77947,Fragrance, Niacinamide, Allantoin, Zinc oxide, Titanium dioxide, C12-15, Alkyl Benzoate, Caprylic/Caprice Triglyceride, Melaleuca, Alternifolia (Tea tree) leaf oil, Pearl powder, Stearyl Glycyrrethanate, Polyhydroxystearic acid, Aluminum stearate, Alumina, CI47000, CI26100

Petronas Bakal Jadi Mangsa Boikot Pengguna MInyak Gara-Gara Sekaki Payung ?

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Setiap kali ada sebarang promosi isi minyak, pasti kebanyakkan rakyat Malaysia tidak melepaskan peluang yang ada untuk mendapatkannya terutama promosi di musim perayaan.Baru-baru ini pihak Petronas ada menawarkan kepada pengguna untuk mengisi minyak sebanyak RM200 berpeluang mendapat satu unit payung edisi terhad. Peraduan ini yang bermula 20 Julai 2014 hingga 15 September 2014 itu nampaknya mengalami rungutan oleh ramai pengguna yang telah menyertai program tersebut.

Cara yang cukup mudah adalah dengan setiap pengisian minyak RM20 akan diberi satu cop pada borang kecil yang disediakan, sehingga penuh 10 cop bersamaan RM200 berserta resit yang diberi anda boleh mendapatkan payung tersebut.



Jelas sekali ramai yang kecewa dengan jawapan yang diberikan pihak stesen minyak Petronas setiap kali ingin menebus payung tersebut. Hampir ke semua peserta peraduan mendapat jawapan yang sama, iaitu “payung kehabisan stok”.Kesan kekecewaan pengguna stesen minyak petronas terhadap promosi payung ini bakal disuarakan dalam bentuk boikot terhadap setesen minyak petronas.Rata-rata peserta peraduan ini menyatakan rasa tidak puas hati mereka seolah-olah ditipu oleh pihak Petronas dengan promosi ini.Banyak komen-komen berunsurkan negatif terhadap Facebook Petronas kerana gara-gara sekaki payung.



Kesimpulannya,alasan edisi terhad adalah satu alasan tidak wajar bagi Petronas kepada pengguna yang bermati-matian mengumpulkan  borang penyertaan bersama 10 cop. Ini kerana kehabisan stok berlaku tidak sampai pertengahan tempoh promosi dijalankan. Sewajarnya pihak Petronas menambah stok payung dengan kadar segera sebelum tempoh berakhir kerana kesan kegagalan promosi payung edisi terhad akan memberi kesan dalam penjual minyak Petronas itu sendiri.

Difahamkan ramai pengguna minyak  Petronas ini telah menyuarakan untuk boikot mengisi minyak di stesen tersebut Mungkin kesan boikot bakal beri kesan jangka panjang kerana pengguna minyak mempunyai banyak pilihan jenama minyak alternatif sekaligus Petronas kehilangan pelanggan setia mereka.

Cara mudah anda menerima pahala berterusan setelah anda mati selain doa anak-anak soleh.

Wakaf adalah satu ibadah menyerahkan harta yang kita miliki untuk kegunaan Umat Islam dengan niat sebagai ibadah untuk mendekatkan diri kita kepada Allah Subhanahu Wa Taala.Para Fuqahah (ahli fiqh dan ulama’) berpendapat amalan wakaf merupakan ibadah yang berbentuk sedekah jariah yang menjanjikan ganjaran pahala yang berkekalan dan mengalir terus kepada pewakaf buat selama-lamanya dan sangat dituntut dalam agama Islam.

Ia merupakan suatu amal soleh yang mana pahalanya akan diberikan secara berterusan oleh Allah Subhanahu Wa Taala kepada pewakaf selagi mana harta atau ain yang diwakafkan itu kekal dan dimanfaatkan oleh orang ramai. Kedudukan harta wakaf adalah kekal sebagai hak Allah Taala, dengan demikian kedudukan harta waqaf tidak boleh dimiliki, dijual, dihibah ( diberi ) , diwarisi dan dipusakai.

Allah S.W.T telah mensyariatkan wakaf, menganjur dan menjadikannya sebagai salah satu agenda untuk mendampingkan diri kepadanya dan memberikan pahala yang cukup besar bagi sesiapa yang menginfaqkan harta mereka ke jalan Allah Taala sebagaimana firman Allah :-

﴿ مَّثَلُ ٱلَّذِينَ يُنفِقُونَ أَمۡوَٲلَهُمۡ فِى سَبِيلِ ٱللَّهِ كَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنۢبَتَتۡ سَبۡعَ سَنَابِلَ فِى كُلِّ سُنۢبُلَةٍ مِّاْئَةٍُ حَبَّةٍ۬‌ۗ وَٱللَّهُ يُضَـٰعِفُ لِمَن يَشَآءُ‌ۗ وَٱللَّهُ وَٲسِعٌ عَلِيمٌ ﴾
سورة البقرة : ۲٦١
Mafhumnya :-
“ Bandingan ( pahala ) orang-orang yang membelanjakan harta mereka pada jalan Allah seumpama sebiji benih yang tumbuh menerbitkan tujuh tangkai dan tiap-tiap tangkai itu pula terdapat seratus biji. Dan ingatlah Allah akan melipatgandakan pahala bagi sesiapa yang dikehendakiNya dan Allah Maha Luas ( KurniaNya ) lagi Maha Mengetahui”.
( Surah Al-Baqarah Ayat 261 )

Rasulullah S.A.W sendiri amat menggalakkan umatnya supaya memperbanyakkan sedekah jariah sebagaimana hadis yang diriwayatkan oleh Abu Hurairah R.A yang bermaksud :-

عَنْ ‏أَبِي هُرَيْرَةَ رَضِىَ اللهُ تَعَالى عنه ‏أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ ‏ ‏صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ ‏ ‏قَالَ : ‏ ‏إِذَا مَاتَ ابْنُ آدَمَ انْقَطَعَ عَنْهُ عَمَلُهُ إِلاَّ مِنْ ثَلاثَةٍ : صَدَقَةٍ جَارِيَةٍ ، اَوْعِلْمِ يُنْتَفَعُ بِهِ ، أَوْ وَلَدٍ صَالِحٍ يَدْعُو لَهُ. ‏
﴿ رواه مسلم ﴾
Maksudnya :-
“ Apabila matinya seseorang anak Adam itu maka terputuslah amalannya kecuali tiga perkara iaitu sedekah jariah , ilmu yang dimanfaatkannya dan anak yang soleh yang sentiasa mendoakan kepada kedua ibubapanya.
( Hadis Riwayat Muslim )
Di dalam kitab Tanbihul Ghafilin oleh Abullaits Assamarqandi telah dihuraikan aktiviti-aktiviti yang memberi kesan manfaat dan pahala yang berpanjangan seperti berikut:

“Yazid Arraqqasyi meriwayatkan dari Anas r.a. berkata: ‘Tujuh macam yang dapat
diterima pahala sampai sesudah matinya:

1. Siapa yang membangun masjid maka ia tetap mendapat pahalanya selama ada orang sembahyang di dalamnya.
2. Siapa mengalirkan air sungai, selama ada yang minum daripadanya.
3. Siapa yang menulis mushaf ia mendapat pahala selama ada orang yang membacanya.
4. Orang yang menggali sumur (perigi) selama masih ada orang mempergunakan airnya.
5. Siapa yang menanam tanaman selama dimakan oleh manusia atau burung.
6. Siapa yang mengajar ilmu yang berguna, selama dikerjakan oleh orang yang mempelajari.
7. Orang yang meninggalkan anak salih mendoakan dan membaca istighfar baginya; yakni jika mendapat anak lalu diajari ilmu dan Al-Qur’an, maka ayahnya akan mendapat pahalanya selama anak itu melakukan ajaran-ajarannya, tanpa mengurangi pahala anak itu sendiri; sebaliknya jika dibiasakan berbuat lacur fasik maka ia mendapatdosanya tanpa mengurangi dosa orang yang berbuat sendiri.”

Jelas bahawa program wakaf amat luas dan tidak terbatas kepada projek “keagamaan” semata-mata tetapi meluas kepada apa-apa aktiviti yag menepati amal yang soleh dan berkepentingan awam. Boleh disimpulkan bahawa aktiviti baik yang berterusan dan mendatangkan manfaat kepada pihak lain adalah dalam ruang lingkup wakaf atau sadaqah jariah.


BAGAIMANA UNTUK MEMULAKANNYA?

1) Wakaf naskah Al Quran secara online

https://docs.google.com/forms/d/1sOGQTTZKBV-L0nRHNeZtwI9818rSPNaksJ5VlZDl3q0/viewform

Dengan bantuan kita, semoga insan yang kurang berkemampuan dapat memegang dan membaca Al-Quran. Mudah-mudahan menjadi bekalan pahala yang tidak putus-putus untuk kita, para pewakaf.

2) Sumbangan bagi pembinaan Pusat Tahfiz

 DANA PEMBINAAN AL-TAHFIZ BAYU SYAHADAH RANAU,SABAH

Contoh Bukti Sumbangan



Banyak lagi perkara yang kita bersedekah ke jalan Allah sebagai contoh  berdekatan tempat tinggal anda sendiri seperti surau,masjid dan sebagainya.

Artikel Paling Popular Bulan Ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian

Maklumbalas atau komen yang disiarkan di suatu-suatu artikel yang telah diterbitkan di halaman blog ini adalah bertujuan untuk bertukar-tukar pendapat bagi memperbaiki kualiti kandungan artikel atau sebarang sokongan secara membina. Walaubagaimanapun, pihak kami tidak akan bertanggungjawab atas sebarang komen atau maklumbalas yang telah disiarkan. Sebarang komen yang menyalahi kesalahan undang-undang kerajaan Malaysia adalah ditanggung sepenuhnya oleh pihak yang mengirim maklumbalas atau komen tersebut.

Sila pertimbangkan sepenuhnya apabila ingin mengirim komen atau maklumbalas di blog ini.

Komen Terbaru Dari Pembaca