Anda suka blog ini? Sila klik " Like "

Banner

Free Bitcoin

Carian Dalam Blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Paling Popular Bulan Ini

Masalah Lagu Mp3 Tidak Sama Volume? Audio Normalizer dapat membantu

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Saban hari berulang alik ke tempat kerja sejauh 60km. Koleksi mp3  dari koleksi zaman 90-an dan masakini menjadi peneman setia admin memandangkan siaran FM radio tidak memuaskan memandangkan laluan bukit bukau. Admin gunakan mp3 player untuk dengar mp3 dan biasanya  lagu-lagu mp3 ini diperolehi daripada internet.

FM Player
Bila mendengar  lagu mp3 dimainkan melalui pendrive yang dicucuk kepad FM Player seperti gambar di sebelah. yang pasti admin seringkali mengalami masalah volume lagu ke lagu yang lain berbeza-beza volume suaranya, ada kalanya lagu kuat dan ada yang perlahan. Rasanya admin tidak keseorangan dalm hal ini bukan?Tentu anda di luar sana mengalami masalah yang sama seperti admin.Apa yang anda buat nyer ?

Apabila mengalami situasi macam ini di mana volume suara pada setiap lagu tidak menentu membuat admin terpaksa adjust volume. Perghh..satu kerja pula untuk adjust suara volume.Kalau sekali dua boleh la..nie kalau selalu mau sakit hati...boleh accident kalau asyik fokus adjust volume ajer.

Untuk atasi masalah ini admin dah google cari penyelesaiannya.Admin telah berjumpa satu perisian yang mujarab untuk mengatasi masalah lagu mp3 anda yang kejap kuat dan kejap perlahan.Fungsi perisian ini membolehkan semua mp3 tersebut disamakan volume nya. Selepas guna perisisan ini gerenti anda tidak perlu adjust volume mp3 anda..Hahahahahaha...

 Untuk itu kita memerlukan download software bernama MP3Gain.

Cara Menggunakannya:
  • Installah terlebih dahulu MP3Gain version 1.2.5

  • Open MP3Gain, lalu add file untuk membuka 1 file mp3 saja atau add folder untuk membuka mp3 dalam 1 folder.

  • Pada contoh kali ini, kita akan menggubah semua volume pada satu folder mp3, maka kliklah "add folder" dan pilih folder yang berisi kumpulan mp3 lagu favorit sobat.

  • Setelah itu, klik "Track Analysis" untuk menganalisa besaran volume pada masing-masing mp3. Jika anda lihat senarai lagu yang dalam folder tersebut didapati volumenya tidak sekata di antara 91.3 hingga 92.3.Sekiranya hasil analisis mendapati ada lagu yang volume nya  bawah daripada 89 bermakna lagu tersebut perlu diperbaiki volumenya.




  • Ubahlah angka pada kotak Target "Normal" Volume sesuai kehendak anda sendiri.Mp3Gain set default volume iaitu 89. Namun bagi pengalaman admin,admin akan set kan pada 92.



  • Setelah itu klik "Track Gain" untuk memulai proses untuk menyamakan volume. Dan tunggulah hingga proses selesai.


Semoga maklumat ini berguna dan bermanafaat...Sudi  tinggal sebarang komen anda tentang post ini di ruangan komen.
Terima kasih.

Lirik Lagu ' Tapi Itu Dulu' Nyanyian Amy Mastura Semakin Diminati

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Sejak akhir ini admin ada selalu dengar radio dan terdengar sebuah lagu ini.Dalam hati admin macam biasa dengar suaranya. Suara Amy Mastura sudah lama tidak keluar dengan single terbaru asyik dengan lakonan drama ajer. Google punya google..ohh rupanya sudah lama singlenya berada di pasaran cuma nak popular atau di putarkan di radio lambat sikit. Single lagu ‘Tapi Itu Dulu’ merupakan hadiah terbaik buat  peminat Amy Mastura menerusi album ‘The Best Of Amy Mastura’. Album ini mengandungi 32 buah lagu koleksi terbaik dari penyanyi  genit dan terdapat sebuah single terbaru berjudul ‘Tapi Itu Dulu’ yang kini mendapat tempat di hati peminat. Album The Best Of Amy Mastura ini juga terdapat di dalam bentuk VCD Karaoke. Di dalam VCD karaoke terdapat 22 buah lagu hits. The Best Of Amy Mastura ini telah pun berada di pasaran pada 22 Oktober 2012

Lagu terbaru Amy Mastura berentak Catchy  itu diterbitkan oleh Zimi Sofazr dan Panji Sanji selaku composer lagu ini. Di harapkan dengan adanya single baru  ini dapat mengubati peminatnya selaku artis lama tanahair yang telah menyepi dengan album baru.Sebenaranya banyak lagi artis lama yang admin rasa yang best-best sudah lama tidak mengeluarkan album atas alasan masalah cetak rompak,industri suram dan macam-macam alasan lagi.Buat album nie ibarat jual barang ler..kalau tidak dapat jual sedozen..kita jual loose pack..jual satu satu. Strategi pemasaran...kesan dia amat besar..Kalau Amy Mastura buat lagu single lepas tuh lagunya meletup...kira berapa banyak income masuk dari show-show..Biasalah artis paling koman pun RM 2000-5000 satu lagu....Penganjur takkan nak suruh nyanyi satu lagu..alang alang 2-3 lagu...Habih koman pun kira cincai show satu malam pukul rata RM 8000.Itu baru satu show...kira berapa banyak income masuk....Diharapkan lepas ni Amy Mastura  akan mengeluarkan single terbaru lagu bagi tahun 2013. Tidak rugipun keluar single...modal untuk single tuh kejap jer dapat balik dari show-show yang ada....




Amy Mastura - Tapi Itu Dulu

Ya dulu aku katakan cinta
Ya dulu aku katakan sayang
Ya dulu aku katakan rindu
Padamu Selalu Hanya padamu
Ya dulu aku rajin merayu
Ya dulu tak berhenti berjanji
Ya dulu aku tak pernah ingkar
Untukmu selalu hanya untukmu
Lalu kini kau datang
Hatimu galau bimbang
Meminta ku mengulang perasaan
Sayang itu dulu
Dulu saatku tertarik padamu
Kini kamu tak seperti yang dulu
Dulu hanya kau getarkan hatiku
Tapi itu dulu
Saat aku kejar kejar dirimu
Bermimpi kau bisa jadi denganku
Sayang dulu kau acuhkan cintaku
Sayang itu dulu





Artikel Terbaru Rugi Kaw Kaw Kalau Tak Baca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian

Maklumbalas atau komen yang disiarkan di suatu-suatu artikel yang telah diterbitkan di halaman blog ini adalah bertujuan untuk bertukar-tukar pendapat bagi memperbaiki kualiti kandungan artikel atau sebarang sokongan secara membina. Walaubagaimanapun, pihak kami tidak akan bertanggungjawab atas sebarang komen atau maklumbalas yang telah disiarkan. Sebarang komen yang menyalahi kesalahan undang-undang kerajaan Malaysia adalah ditanggung sepenuhnya oleh pihak yang mengirim maklumbalas atau komen tersebut.

Sila pertimbangkan sepenuhnya apabila ingin mengirim komen atau maklumbalas di blog ini.

Komen Terbaru Dari Pembaca