Anda suka blog ini? Sila klik " Like "

Banner

Free Bitcoin

Carian Dalam Blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Terbaru Rugi Kaw Kaw Kalau Tak Baca

Pelan internet termurah RM 10 (1 Gb) ; RM 50 (6 Gb + 1Gb) dengan kelajuan 4G LTE

Setiap telco/penyedia internet mempunyai kelebihan dan kelemahan masing-masing. Setiap telco ada kawasan tertentu yang “kuat”, dan juga sebaliknya. Apapun, didalam artikel kali ini, admin fokus adalah untuk menjawab internet prepaid apakah yang paling murah.Dakwaan servis ini mampu menawarkan internet pada kelajuan sehingga 20MBps dan beroperasi pada band 850MHz. Syarikat telekomunikasi terkemuka lain menawarkan perkhimatan LTE ini pada band 1800MHz atau 2600MHz dan pengunaan rangkaian 850MHz menjanjikan akses ke lebih banyak kawasan luar bandar.

Perkhimatan terbaru TM ini dikenali sebagai TMgo dan terdapat dua pelan yang akan ditawarkan melalui pelan ini iaitu pelan USB 4G LTE dan pelan 4G LTE MiFi.Mereka melabelkan TMgo sebagai penyedia rangkaian jalur lebar 4G sebenar, menawarkan kelajuan sehingga 20MBps, serta rangkaian yang stabil.

Untuk TMgo, ia hadir dalam bentuk prabayar, dimana pengguna tidak tertakluk kepada sebarang kontrak dan komitmen bulanan. Pengguna akan diperlukan untuk menambah-nilai berdasarkan kuota data yang diperlukan dan bergantung kepada tempoh masa yang diinginkan.Sebelum dapat menggunakan TMgo, pengguna akan diperlukan membeli pakej permulaannya yang hadir dengan modem mudah-alih.Dua modem ditawarkan, iaitu 4G Mobile Adapter – yang mana membawakan sambungan USB untuk digunakan, dan juga 4G Mobile Router yang mana merupakan MiFi yang boleh digunakan oleh sehingga lima pengguna pada sesuatu masa.




Kesimpulannya, rata rata pengguna internet akan mencari pelan yang terbaik dari segi nilai wang mereka.Secara perbandingan pelan internet di atara syarikat komunikasi di Malaysia iaitu dengan modal di tangan  RM 30, anda sebagai pengguna  akan diberi pilihan sama ada memilih TMGO RM30 untuk 3.5GB, MAXIS RM30 - 1GB,CELCOM RM38 - 1GB,DIGI RM30 - 1GB, Clixster RM17- 1GB,
XOX RM29.99 - 1.5GB, DiGi RM30 -1GB atau Umobile RM 28 1GB + 50 minit masa panggilan bagi tempoh sebulan.

Admin harap TM memperluaskan perkhidmatan TmGo ini ke seluruh Malaysia dan mempertimbangkan untuk panjangkan tempoh sah quota tu. Sekurang-kurangnya 1GB boleh diguna sebulan. Untuk pengguna yang bakal menggunakan TMGo bukan untuk download, saya rasa tempoh sah yang lebih panjang lebih sesuai. Untuk mengira berbaloi atau tak dengan adanya TmGo ni, rasanya kos untuk beli dongle perlu diambil kira.

Tips Clash Of Clans : Strategi menyamun gold dan elixir

Dalam game Clash Of Clans (CoC)  ini, selain memperolehi resources dari Gold Mine dan Elixir Collector milik sendiri,kita perolehi  juga gold, elixir dan dark elixir (Town Hall 7 ke atas) dari tiap serangan ke base lawan melalui mode Attack Multiplayer.

Gold amat diperlukan untuk melakukan upgrade bangunan manakala elixir dipergunakan untuk membuat dan mengupgrade pasukan, serta dark elixir dibutuhkan untuk membuat pasukan dari dark baracks.

Kalau saya sendiri, dalam  mencari resources, maka saya akan melihat dulu resource apa yang saya perlukan. Apakah keperluan utama saya ketika itu sama ada gold, elixir, atau dark elixir. Dari sini, barulah saya mencari base lawan yang memiliki kapasitas resources yang cukup banyak untuk disamun.


Bagaimana hendak menyamun gold, elixir dan dark elixir ?

Cara Pertama :

Pertama-tama siapkan pasukan adalah 1-2 healer, 14-16 giant, 4 bomb, goblin dan archer.
Setelah base camp penuh dengan pasukan, buat pasukan lagi sehingga sebelum berperang supaya tidak menunggu terlalu lama sampai pasukan kita sudah siap perang lagi.

Untuk memilih lawan, kita dikenakan bayar guna gold. Kadar bayaran bergantung dari level Town Hall. Semakin tinggi level Town Hall, semakin besar pula bayaran untuk memilih lawan.Yang pasti jangan kedekut untuk mengeluarkan gold yang banyak untuk memilih lawan.Carilah lawan kita yang memiliki banyak gold dan elixir sekurang-kurangnya 100 ribu ke atas. Kalau lawan yang tidak ada air defense nya lagi baik.

Pancing pasukan yang ada di Clan Castle lawan hingga keluar dari jangkauan defense dan lawan dengan archer.Setelah itu keluarkan Giant di tempat terdekat ke air defense, bila ada tembok, hancurkan pakai bomb.Setelah air defense hancur, baru keluarkan healer. Biarkan Giant menghancurkan sebagian besar defense musuh. Setelah itu baru keluarkan goblin untuk mengambil gold dan elixir.


Cara Kedua :

Siapkan pasukan barbarian dan archer saja.Pilih lawan yang resourcenya ada di luar wall dan banyak hartanya. Keluarkan barbarian dan setelah itu keluarkan archer untuk menghancurkan resource berikut bangunan yang ada diluar wall sampai target satu bintang tercapai yaitu sampai 50%.Kegagalan mencapai 50% akan menyebabkan thropy kita akan dicuri pihak lawan.






Artikel Paling Popular Bulan Ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian

Maklumbalas atau komen yang disiarkan di suatu-suatu artikel yang telah diterbitkan di halaman blog ini adalah bertujuan untuk bertukar-tukar pendapat bagi memperbaiki kualiti kandungan artikel atau sebarang sokongan secara membina. Walaubagaimanapun, pihak kami tidak akan bertanggungjawab atas sebarang komen atau maklumbalas yang telah disiarkan. Sebarang komen yang menyalahi kesalahan undang-undang kerajaan Malaysia adalah ditanggung sepenuhnya oleh pihak yang mengirim maklumbalas atau komen tersebut.

Sila pertimbangkan sepenuhnya apabila ingin mengirim komen atau maklumbalas di blog ini.

Komen Terbaru Dari Pembaca