Anda suka blog ini? Sila klik " Like "

Banner

Carian Dalam Blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Post Popular Hari Ini

Pengalaman Ngeri Di Pesta Pulau Pinang 2018

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera. Pesta Pulau Pinang  akan menjadi bualan setiap kali berada di hujung tahun.Kali terakhir admin mela...

Post Paling Popular Minggu Ini

Ubat selsema paling berkesan dan tidak mengantuk

‘Rhinovirus’ ialah jenis virus yang paling kerap menyebabkan jangkitan ini kerana ia amat senang berjangkit.
Virus selesema memasuki badan melalui mulut dan hidung. Ia merebak melalui titisan cecair di udara dan juga melalui sentuhan tangan, berkongsi alat yang digunakan oleh orang yang dijangkiti seperti tuala dan telefon.

Sekiranya anda menyentuh mata, hidung atau mulut anda setelah terdedah kepada barang-barang yang telah dijangkiti, kemungkinan besar anda akan dijangkiti batuk & selesema.

Batuk dan selesema ialah gejala yang dihasilkan oleh sistem pertahanan badan apabila bahagian atas saluran pernafasan (hidung & tekak) dijangkiti oleh virus penyebab selesema. Secara semulajadinya, tubuh badan manusia akan menentang virus penyebab selesema. Kebiasaannya, seseorang individu itu akan mengalami simptom atau gejala selesema untuk 5 ke 7 hari.

Dalam banyak-banyak pengalaman mengenai demam selesema.Terdapat 2 jenis ubat yang mujarab dan cepat menangani masalah selsema.


1.Chlorpheniramine atau Piriton 4mg/tab

Piriton nama dagangan ubat orang yang selsema atau resdung itu. Sesuai juga untuk atasi gatal kulit ,alergi dan sukar tidur malam Ambil bila perlu sahaja selepas makan ikut preskripsi doktor itu Paling cepat keringkan hidung selsema,mengantuk dan elok makan malam.Ubat ini biasanya dibekalkan di Hospital kerajaan atau klinik kerajaan apabila anda disahkan mengalami penyakit selsema.Ubat ini mengantuk dan tidak sesuai untuk orang yang bekerja menggunakan mesin.

2. Cetirizine Hcl 10mg/tab
Cetirizine Hcl antara ubat kategori pakar di hospital itu.Antara ubat selsema yang boleh di temui di farmasi
Boleh cuba,tetapi kurang power berbanding piriton atas itu.

3. Actifed
Actifed rakan piriton yang tidak boleh ambil bersama itu.Elak kesan sampingan berganda dan mahu terus hidup sihat.Berkesan atau tidak power bergantung kepada sesetengah orang itu.Boleh cuba untuk kesan cepat sembuhkan selsema agar sihatActifed mungkin beri kesan mengantuk atau sukar tidur itu.kepada sesetengah orang itu yang telah mencuba ubat ini

No comments:

Post a Comment

Artikel Terbaru Rugi Kaw Kaw Kalau Tak Baca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian

Maklumbalas atau komen yang disiarkan di suatu-suatu artikel yang telah diterbitkan di halaman blog ini adalah bertujuan untuk bertukar-tukar pendapat bagi memperbaiki kualiti kandungan artikel atau sebarang sokongan secara membina. Walaubagaimanapun, pihak kami tidak akan bertanggungjawab atas sebarang komen atau maklumbalas yang telah disiarkan. Sebarang komen yang menyalahi kesalahan undang-undang kerajaan Malaysia adalah ditanggung sepenuhnya oleh pihak yang mengirim maklumbalas atau komen tersebut.

Sila pertimbangkan sepenuhnya apabila ingin mengirim komen atau maklumbalas di blog ini.

Komen Terbaru Dari Pembaca