Anda suka blog ini? Sila klik " Like "

Banner

Carian Dalam Blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Post Popular Hari Ini

Pengalaman Ngeri Di Pesta Pulau Pinang 2018

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera. Pesta Pulau Pinang  akan menjadi bualan setiap kali berada di hujung tahun.Kali terakhir admin mela...

Post Paling Popular Minggu Ini

Masalah Membuka File Dokumen Office 2007 Menggunakan Office 2003? Download Microsoft Office Compatibility Pack for Word, Excel, and PowerPoint 2007 File Formats

Salam sejahtera,


Anda pernah menghadapi masalah untuk membuka fail dokumen Ms Office yang menggunakan Microsoft Office 2007 sedangkan PC di rumah anda masih menggunakan  versi Microsoft Office 2003?Jangan risau..tidak perlu membeli MS Office 2007 semata-mata untuk tujuan itu.


Untuk makluman anda, format Microsoft Office lama adalah dalam format .doc, .xls dan .ppt sementara format baru Ms Office 2007 adalah .docx, xlsx dan pptx. Tambahan ‘x’ di belakang sahaja. Ia adalah Open XML Formats yang digunakan untuk semua versi baru selepas 2003.



Adalah sebuah software keluaran Microsoft yang berfungsi untuk meng"convert" office 2007 ke office 2003. Dengan kata lain software ini mampu membuka document office 2007 dengan office 2003. Jadi anda tidak perlu membeli dan menginstall program office 2007. Software ini adalah percuma yang disediakan oleh Microsoft Corp untuk memudahkan anda membuka file dokumen.



Apakah software yang dimaksudkan itu??
Ia adalah  Microsoft Office Compatibility Pack for Word, Excel, and PowerPoint 2007 File Formats.


Jenis-jenis  Microsoft Office yang sesuai menggunakan Microsoft Office Compatibility Pack for Word, Excel, and PowerPoint 2007 File Formats adalah:

  • Microsoft Word 2000  Service Pack 3, Microsoft Excel 2000  Service Pack 3, dan Microsoft PowerPoint 2000 Service Pack 3
  • Microsoft Word 2002 Service Pack 3, Microsoft Excel 2002 Service Pack 3, dan Microsoft PowerPoint 2002 Service Pack 3
  • Microsoft Office Word 2003 sekurang-kurangnya Service Pack 1, Microsoft Office Excel 2003 sekurang-kurangnya Service Pack 1, and Microsoft Office PowerPoint 2003 sekurang-kurangnya Service Pack 1
  • Microsoft Office Word Viewer 2003
  • Microsoft Office Excel Viewer 2003
  • Microsoft Office PowerPoint Viewer 2003

Muat turun percuma.



Aturcara :-


To install this download:
Ensure your system is up to date by installing all High-Priority/Required updates on Microsoft Update (required for Microsoft Office XP and 2003 users).


After installing all High-Priority/Required updates with Microsoft Update, download the Compatibility Pack by clicking the Download button above and saving the file to your hard disk.


Double-click the FileFormatConverters.exe program file on your hard disk to start the setup program.


Follow the instructions on the screen to complete the installation.


To remove this download:


On the Windows Start menu, click Control Panel.


Select Add/Remove Programs.


In the list of currently installed programs, select Compatibility Pack for the 2007 Office system and then click Remove or Add/Remove. If a dialog box appears, follow the instructions to remove the program.


Click Yes or OK to confirm that you want to remove the program.

No comments:

Post a Comment

Artikel Terbaru Rugi Kaw Kaw Kalau Tak Baca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian

Maklumbalas atau komen yang disiarkan di suatu-suatu artikel yang telah diterbitkan di halaman blog ini adalah bertujuan untuk bertukar-tukar pendapat bagi memperbaiki kualiti kandungan artikel atau sebarang sokongan secara membina. Walaubagaimanapun, pihak kami tidak akan bertanggungjawab atas sebarang komen atau maklumbalas yang telah disiarkan. Sebarang komen yang menyalahi kesalahan undang-undang kerajaan Malaysia adalah ditanggung sepenuhnya oleh pihak yang mengirim maklumbalas atau komen tersebut.

Sila pertimbangkan sepenuhnya apabila ingin mengirim komen atau maklumbalas di blog ini.

Komen Terbaru Dari Pembaca