Anda suka blog ini? Sila klik " Like "

Banner

Carian Dalam Blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Post Popular Hari Ini

Pengalaman Ngeri Di Pesta Pulau Pinang 2018

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera. Pesta Pulau Pinang  akan menjadi bualan setiap kali berada di hujung tahun.Kali terakhir admin mela...

Post Paling Popular Minggu Ini

Pengguna tak puas hati bacaan bil TNB 2 bulan sekali tetapi tidak kisah bacaaan bil air 2 bulan sekali

Dulu pernah kecoh di media perdana dalam tahun 2011/2012 apabila pihak TNB memperkenalkan bacaan bil 2 bulan sekali kepada bil elektrik pengguna.Kesan dari bacaan bil 2 bulan sekali telah menyebabkan terlalu ramai pengguna mengeluh apabila bil elektrik mereka terima pada bulan berikutnya  begitu tinggi berbanding sebelum ini.

Walaubagaimanpun maslah itu telah diatasi dan bacaan bil elektrik telah kepada kepada bacan asal itu sebulan sekali.Tetapi yang menjdi peliknya pula ada pengguna tidak kisah jika kaedah yang sama digunakan bagi bacaan bil air 2 bulan sekali ?



Mengapa jadi begitu? Dalam keadaan sara hidup yang semakin meningkat dan harga barang yang mahal saban hari serta kuasa beli pengguna semakin menyusut. Sebenarnya pengguna air tidak sedar bahawa mereka telah memberi sedekah sejumlah wang kepada pihak bertanggungjawab menguruskan air setiap 2 bulan tanpa disedari.

Apakah yang dimaksudkan sedekah kepada pihak pengurusan air dalam secara tidak sedari itu. Rujuk post terdahulu saya di sini.

Kesimpulannya,sampai bila kita sebagai pengguna akan diperlukan sampai sebegini.Dengan gaji yang semakin mengecil nilainya masayakat mulai sedar tentang perkara inisama ada  cepat atau lambat. Adakah pihak yang berhormat tahu perkara ini ? Ini isu rakyat jelata sepatutnya YB lebih tahu dan mereka dipilih bukan semata-mata penyeri pentas program-program tetapi berkhidmat untuk rakyat.Tepuk dada tanya hati.

No comments:

Post a Comment

Artikel Terbaru Rugi Kaw Kaw Kalau Tak Baca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian

Maklumbalas atau komen yang disiarkan di suatu-suatu artikel yang telah diterbitkan di halaman blog ini adalah bertujuan untuk bertukar-tukar pendapat bagi memperbaiki kualiti kandungan artikel atau sebarang sokongan secara membina. Walaubagaimanapun, pihak kami tidak akan bertanggungjawab atas sebarang komen atau maklumbalas yang telah disiarkan. Sebarang komen yang menyalahi kesalahan undang-undang kerajaan Malaysia adalah ditanggung sepenuhnya oleh pihak yang mengirim maklumbalas atau komen tersebut.

Sila pertimbangkan sepenuhnya apabila ingin mengirim komen atau maklumbalas di blog ini.

Komen Terbaru Dari Pembaca