Anda suka blog ini? Sila klik " Like "

Banner

Carian Dalam Blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Post Popular Hari Ini

Pengalaman Ngeri Di Pesta Pulau Pinang 2018

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera. Pesta Pulau Pinang  akan menjadi bualan setiap kali berada di hujung tahun.Kali terakhir admin mela...

Post Paling Popular Minggu Ini

Xiaomi Flagship smartphone 2015 vs Samsung J7 Prime vs Oppo F1.Mana lagi berbaloi ?

Assalamualikum dan Salam Sejahtera.

Untuk pengetahuan anda semua,Xiaomi Mi Note adalah telefon pintar flagship yang dilancarkan pada 22 julai 2015 oleh Xiaomi Malaysia ke pasaran tempatan. Telefon pintar bersaiz 5.7-inci akan dijual pada harga RM1549 dengan storan 64gb.


Tapi malangnya ianya mendapat sambutan yang agak dingin oleh pasaran tempatan disebabkan harga terlampau tinggi (over price).Ini kerana pengguna boleh mendapatkan specfikasi yang sama dengan harga yang lebih murah iaitu smartphone flagship Oneplus One dalam lingkungan harga RM 1199.

Masa berlalu dan kini apabila Xiaomi melancarkan Xiaomi Mi Note 2 secara automatik harga Xiaomi Mi Note telah jatuh mendadak.Banyak penjual online kini menawarkan RM 999 bagi set Xiaomi Mi Note Original Malaysia.

Admin adalah salah sorang pengguna yang menantikan saat ini untuk memiliki Xiaomi Mi Note.Alhamdulillah admin berjaya memilikinya melalui penjual Directd dengan harga RM 999.00.

Siapa tak bangga sebab berjaya memiliki smartphone taraf flagship dengan harga sama dengan smartphone keluaran terbaru yang taraf mid-range seperti Samsung J7 Prime (RM 1119) dan Oppo F1(RM 998)

Kelebihan Xiaomi Mi Note berbanding Samsung J7 Prime  dan Oppo F1



Skrin lebih besar 5.7 in vs skrin 5.5 in smartphone pesaing.



Kamera ada OIS (antara sebab utama admin pilih smartphone ini) berbanding di luar sana tiada OIS kecuali bagi smartphone high-end flagship sahaja.

 Speaker bunyi kuat kerana menggunakan Hi-Fi audio System,24 bits/192khz loseless playback support.


Ada sensor Gyro, Sensor Barometer berbanding smartphone mid-range terkini tiada sensor ini.

Guna cip high-end Snapdragon flagship smartphone.


Kekurangan Xiaomi Mi Note

  • Tiada fingeprint sensor
  • Tiada micro sd slot 
  • Tiada  Phase Fast Autofokus 

Kesimpulannya,Kekurangan Xiaomi Mi Note yang ada tidak menjejaskan nilainya sebagai flagship smartphone.Namun smartphone Xiaomi Mi Note keluaran tahun 2015 namun masih lagi relevan dan berdaya saing untuk bersaingan dengan smartphone masa kini. 

Adakah masih berbaloi dengan harga yang ditawarkan sekarang? Apa pendapat anda?



No comments:

Post a Comment

Artikel Terbaru Rugi Kaw Kaw Kalau Tak Baca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian

Maklumbalas atau komen yang disiarkan di suatu-suatu artikel yang telah diterbitkan di halaman blog ini adalah bertujuan untuk bertukar-tukar pendapat bagi memperbaiki kualiti kandungan artikel atau sebarang sokongan secara membina. Walaubagaimanapun, pihak kami tidak akan bertanggungjawab atas sebarang komen atau maklumbalas yang telah disiarkan. Sebarang komen yang menyalahi kesalahan undang-undang kerajaan Malaysia adalah ditanggung sepenuhnya oleh pihak yang mengirim maklumbalas atau komen tersebut.

Sila pertimbangkan sepenuhnya apabila ingin mengirim komen atau maklumbalas di blog ini.

Komen Terbaru Dari Pembaca