Anda suka blog ini? Sila klik " Like "

Banner

Carian Dalam Blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Post Popular Hari Ini

Pengalaman Ngeri Di Pesta Pulau Pinang 2018

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera. Pesta Pulau Pinang  akan menjadi bualan setiap kali berada di hujung tahun.Kali terakhir admin mela...

Post Paling Popular Minggu Ini

Hotel Budget berdekatan Stesen Bas Kota Bharu 2016 yang melancong guna bas ekspress

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Bagi anda yang ingin melancong ke Kelantan khususnya Kota Bharu,admin akan bagi tips atau info tentang hotel-hotel budget bawah 3 bintang yang admin tinjau semasa admin pergi ke Kota Bharu baru-baru ini. Memandangkan admin menaiki bas Transnasional maka bas ini akan menurunkan penumpang di Stesen Bas Bharu Jalan Padang Garong.


Tetapi adalah lebih baik sebelum anda membuat perjalanan anda ke sana,pastikan anda booking hotel budget anda lebih awal bagi mendapatkan harga bilik yang termurah dengan tempah secara atas talian iaitu seperti Booking.com, Agoda.com dan Trivago.com.Jadi berdasarkan pengalaman admin,telah menempah hotel budget melalui Agoda.com dengan kadar pada masa itu RM 74 termasuk GST bagi standart bilik katil queen di Sabira Court Hotel (bilik hawa dingin,ada bilik air).

Sebenarnya ada harga bilik lebih murah dari RM 74 namun serendah bawah RM 50 malah serendah RM 22 pun ada tetapi bilik air berkongsi,tiada hawa dingin hanya kipas angin sahaja,katil berkongsi ala ala asrama.So pandailah pilih ikut keselesaan anda.

Bagi yang suka melancong guna bas ke Kota Bharu dan mungkin ada masalah pengangkutan nak bergerak dari satu destinasi ke satu destinasi dan tak mau jauh dari bandar Kota Bharu.Inilah hotel-hotel yang saya syorkan untuk anda yang jaraknya tidak sampai 500 meter dari stesen bas.

1. Hotel Suria 

 
Hotel ini memang bertentang dangan stesen bas.Turun dari bas transnasional akan terpampang logo hotel.Salah satu hotel yang disyurkan untuk menginap sebab dekat dengan The Store,Kamdar,Pasar Siti Khadijah dan lain-lain.Terletak betul betul simpang traffic light.Tempahan hotel dengan harga termurah hanya secara atas talian sahaja seeprti di booiking.com,Agoda.com dan Trivago.com.

2. KB Backpacker Lodge 



Kalau nak paling murah bilik,KB Backpacker Lodge adalah yang termurah serendah RM 28 semalam. Terletak bersebelahan dengan Suria Hotel.Tempahan hotel dengan harga termurah hanya secara atas talian sahaja seeprti di booiking.com,Agoda.com dan Trivago.com.


3. Azam Hotel




Terletak di kawasan bandar Kota Bharu satu deretan bangunan KB Backpacker Lodge dan Suria hotel.Harga dimaklumkan dalam RM70 ke atas.Dekat dengan Pasar Siti Khadijah , Parkson,dan masjid.Ada 6 jenis bilik dan berhadapan 7eleven. Setakat ini admin google  Azam Hotel tiada buat tempahan secara atas talian sahaja seeprti di booiking.com,Agoda.com dan Trivago.com.makna anda kena pergi ke hotel untuk buat tempahan.

4. Pesona Inn Budget Hotel


Hotel ini terletak bertentang jalan dengan Azam Hotel.Tempahan hotel dengan harga termurah hanya secara atas talian sahaja seeprti di booiking.com,Agoda.com dan Trivago.com.


5. Sabrina Court Hotel



Hotel ini terletak berselahan Pesona Inn Budget Hotel .Tempahan hotel dengan harga termurah hanya secara atas talian sahaja seeprti di booiking.com,Agoda.com dan Trivago.com.Hotel ini admin pernah menginap secara keseluruhan amat puas hati denagn perkhidmatan yang ditawarkan.


Kesimpulannya, banyak lagi hotel budget yang ada di sekitar Kota Bharu tetapi admin hanya cadangkan hotel-hotel di atas sebab mudah ulang alik ke stesen bas,berdekatan The Store, Bank, Kedai makan, Parkson dan Giant,Pasar Siti Khadijah malah KFC pun dekat.Kalau nak pi stadium pun tak jauh hanya jalan kaki sahaja.

No comments:

Post a Comment

Artikel Terbaru Rugi Kaw Kaw Kalau Tak Baca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian

Maklumbalas atau komen yang disiarkan di suatu-suatu artikel yang telah diterbitkan di halaman blog ini adalah bertujuan untuk bertukar-tukar pendapat bagi memperbaiki kualiti kandungan artikel atau sebarang sokongan secara membina. Walaubagaimanapun, pihak kami tidak akan bertanggungjawab atas sebarang komen atau maklumbalas yang telah disiarkan. Sebarang komen yang menyalahi kesalahan undang-undang kerajaan Malaysia adalah ditanggung sepenuhnya oleh pihak yang mengirim maklumbalas atau komen tersebut.

Sila pertimbangkan sepenuhnya apabila ingin mengirim komen atau maklumbalas di blog ini.

Komen Terbaru Dari Pembaca