Anda suka blog ini? Sila klik " Like "

Banner

Carian Dalam Blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Post Popular Hari Ini

Pengalaman Ngeri Di Pesta Pulau Pinang 2018

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera. Pesta Pulau Pinang  akan menjadi bualan setiap kali berada di hujung tahun.Kali terakhir admin mela...

Post Paling Popular Minggu Ini

Jenis-jenis Image Stabilization Kamera Digital

Optical Image Stabilization  

Adalah berdasarkan HARDWARE. Kamera digital dengan Optical Image Stabilization biasanya mempunyai gyro-sensor terbina dalam dan mikropemproses mengesan goncang kamera yang berlaku daripadanya. Penstabil mengkompensasi untuk mana-mana pergerakan kamera.

Terdapat tiga jenis utama Imej optik mod Penstabilan, walaupun tidak setiap kamera digital kompak dengan IS mempunyai semua tiga: berterusan, Tembak Hanya dan / atau Panning.


Sensor-shift image stabilization

Sensor-shift image stabilization juga  dikenali untuk penstabilan imej mekanikal. Penstabilan berlaku di dalam badan kamera, bukan kanta. Sensor diselaraskan untuk mengimbangi goncang kamera.


Digital Image Stabilization
 
Sesetengah kamera kompak hanya mempunyai
Digital Image Stabilization, yang hanya meningkatkan sensitiviti kamera (ISO) untuk mendapatkan kelajuan shutter lebih cepat untuk membantu mencegah kabur. Tiada HARDWARE adalah Terlibat.

Ttetapi
 meningkatkan imej ISOakan menyebabkan kualiti gambar kurang berkualiti disebabkan oleh "noise," Penghasilan  gambar dengan setting ISO tinggi juga menghasilkan grain dalam gambar.Oleh itu,Digital Image Stabilization mesti diaktifkan via a setting or anti-blur scene mode

No comments:

Post a Comment

Artikel Terbaru Rugi Kaw Kaw Kalau Tak Baca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian

Maklumbalas atau komen yang disiarkan di suatu-suatu artikel yang telah diterbitkan di halaman blog ini adalah bertujuan untuk bertukar-tukar pendapat bagi memperbaiki kualiti kandungan artikel atau sebarang sokongan secara membina. Walaubagaimanapun, pihak kami tidak akan bertanggungjawab atas sebarang komen atau maklumbalas yang telah disiarkan. Sebarang komen yang menyalahi kesalahan undang-undang kerajaan Malaysia adalah ditanggung sepenuhnya oleh pihak yang mengirim maklumbalas atau komen tersebut.

Sila pertimbangkan sepenuhnya apabila ingin mengirim komen atau maklumbalas di blog ini.

Komen Terbaru Dari Pembaca