Anda suka blog ini? Sila klik " Like "

Banner

Free Bitcoin

Carian Dalam Blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Terbaru Rugi Kaw Kaw Kalau Tak Baca

Bukti Terbaru Video Ikan Duyong Ditemui Di Israel

Menurut legenda, putri duyung adalah makhluk air yang memiliki kepala dan tubuh layaknya seorang perempuan dan ekor menyerupai ikan yang mempunyai suara sangat merdu. Ikan duyung hidup di dasar laut dan dikatakan merupakan seorang putri yang telah dikutuk sebagian anggota badannya dari pinggang hingga ke kaki menjadi ikan.

Putri duyung merupakan makhluk legendaris, yang ceritanya sudah beredar berabad-abad yang lalu. Mereka termasuk salah satu makhluk legendaris separuh manusia separuh hewan.


Bulan lalu beberapa news online dan media tv luar negeri sempat heboh dengan terekamnya sesosok putri duyung di daerah perairan Kiryat Yam, Israel. Video ini sempat di tayangkan pada porgram  Animal Planet dan sempat menjadi perbincangan heboh dikalangan ilmuwan.

Pada video tersebut terlihat dua orang yang lagi berbincang-bincang sambil merekam keadaan sekitar dari ketinggian sebuah tebing dekat lautan dengan menggunakan kamera video. Pada saat yang bersamaan ada sosok yang tak lazim di atas sebuah batu karang di daerah perairan tersebut. Makhluk tersebut mirip dengan duyung yang memiliki dua tangan serta ekor yang mirip seekor ikan. Karena terkejut akhirnya Makhluk tersebut terus melompat ke dalam air kembali.
.

No comments:

Post a Comment

Artikel Paling Popular Bulan Ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian

Maklumbalas atau komen yang disiarkan di suatu-suatu artikel yang telah diterbitkan di halaman blog ini adalah bertujuan untuk bertukar-tukar pendapat bagi memperbaiki kualiti kandungan artikel atau sebarang sokongan secara membina. Walaubagaimanapun, pihak kami tidak akan bertanggungjawab atas sebarang komen atau maklumbalas yang telah disiarkan. Sebarang komen yang menyalahi kesalahan undang-undang kerajaan Malaysia adalah ditanggung sepenuhnya oleh pihak yang mengirim maklumbalas atau komen tersebut.

Sila pertimbangkan sepenuhnya apabila ingin mengirim komen atau maklumbalas di blog ini.

Komen Terbaru Dari Pembaca