Anda suka blog ini? Sila klik " Like "

Banner

Carian Dalam Blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Post Popular Hari Ini

Pengalaman Ngeri Di Pesta Pulau Pinang 2018

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera. Pesta Pulau Pinang  akan menjadi bualan setiap kali berada di hujung tahun.Kali terakhir admin mela...

Post Paling Popular Minggu Ini

Putu kacang tumbuk Lenggong paling sedap dan murah.Jom beli

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

Hari ini admin nak kongsi satu produk kuih tradisional yang sedap dan rugi kalau tak cuba. Biskut Putu Kacang tumbuk adalah antara biskut tradisional yang enak dihidang di hari Raya.
Selain itu, Putu Kacang Hijau juga enak dimakan sebagai kudapan sambil bekerja dan juga sambil bersantai sendirian mahupun bersama keluarga samada di rumah, mahupun ketika berkelah.

Ianya turut dihidang kepada tetamu yang berkunjung ke rumah.  Jika dulu, Putu Kacang Hijau zaman dahulu kala ini dijemur di bawah panas matahari,namun kini ada yang membakarnya sahaja di oven.   Walaubagaimana pun Putu Kacang Hijau yang di jemur di bawah panas terik adalah lebih enak berbanding dari yang diovenkan.

Kacang ditumbuk menggunakan lesu kaki bagi mengekalkan aura kekacang ini berbanding kacang yang dikasar guna blender.Selepas itu digaul bahan bahan lain dan ditekap ikut acuan dan seterusnya dijemur di cahaya matahari.Proses memakan masa nak hasilkannya kerana bergantung kepada faktor cuaca tetapi hasilnya dari segi rasa memang terbaik.





Produk Putu Kacang Hijau ini kawan admin (zul) jual pada harga RM20 untuk 50 biji dalam bekas plasic microwave berukuran 6 x 3 1/2 inci lebar dan 2 1/2 inci tinggi.Harapan admin bisnes putu kacang kawan admin akan berjaya.Aminn...

Anda berminat boleh dapatkan putu kacang ini.Paling hampir putu kacang ini boleh didapati kat RNR Sg Perak.


Joe KCB Enterprice
No. 17 Kg Changkat Berangan
33400 Lenggong

Hubungi :-

017 641 5514 (Zul)
017 2371830 ( kak yah)
017 324 3012 (shada)

No comments:

Post a Comment

Artikel Terbaru Rugi Kaw Kaw Kalau Tak Baca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian

Maklumbalas atau komen yang disiarkan di suatu-suatu artikel yang telah diterbitkan di halaman blog ini adalah bertujuan untuk bertukar-tukar pendapat bagi memperbaiki kualiti kandungan artikel atau sebarang sokongan secara membina. Walaubagaimanapun, pihak kami tidak akan bertanggungjawab atas sebarang komen atau maklumbalas yang telah disiarkan. Sebarang komen yang menyalahi kesalahan undang-undang kerajaan Malaysia adalah ditanggung sepenuhnya oleh pihak yang mengirim maklumbalas atau komen tersebut.

Sila pertimbangkan sepenuhnya apabila ingin mengirim komen atau maklumbalas di blog ini.

Komen Terbaru Dari Pembaca