Anda suka blog ini? Sila klik " Like "

Banner

Free Bitcoin

Carian Dalam Blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Terbaru Rugi Kaw Kaw Kalau Tak Baca

Permainan Clash Royale bakal tergugat kerana Permainan Pokemon Go mempunyai daya tarikan luar biasa

Bagi yang lahir tahun 90an,cerita kartun Pokemon memang tidak asing lagi bagi mereka.Kartun pokemon merupakan animasi yang menggunakan binatang sebagai  petarungnya. Kalau tidak salah kartun Pokemon masih lagi ditayangkan di tv tetapi admin tak pasti tv berapa?Kadang-kadang layan juga cerita Pokemon dengan anak-anak tengok cerita kartun ini.

Dalam cerita kartun Pokemon di mana Pokemon adalah berbagai jenis makhluk hidup dalam berbagai bentuk dan ukuran yang hidupnya di alam liar. Dan kebanyakan dari pokemon itu tidak dapat berbicara kecuali bersuara dengan menyebutkan namanya sendiri.

Pokemon Go ini adalah satu permainan sama macam cerita kartun di TV di mana manusia dapat menangkap haiwan liar dan dijadikan haiwan peliharaan dengan menggunakan kandang yang berbentuk seperti bola berwarna putih dan merah. Untuk game Pokemon GO dikeluarkan oleh Nintendo mengambil latar dunia nyata sebagai tempat para pemain atau disebut “trainer” untuk memulai pencariannya.



Dalam permainan Pokemon Go ini,haiwan pokemon akan muncul di dunia nyata dan hanya dapat dilihat melalui perangkat smartphone Android ataupun iPhone menggunakan teknologi Augmented-Reality.


Apa itu Augmented Reality? Augmented Reality adalah konsep game Pokemon GO yang membezakan game pokemon ini dengan game di komputer ataupun yang lainnya. Jika pada game komputer anda mencari pokemon hanya dengan menggerakan jari-jari anda sambil bersantai bersama keluarga.

Sebaliknya Pokemon Go, Anda harus bersaing di dunia nyata untuk mencari Pokemon favorit anda. haiwan Pokemon hanya dapat dilihat menggunakan smartphone android dan iPhone saja. Maknanya anda perlu bergerak dengan petunjuk yang ada untuk mencari haiwan pokemon tersebut. Pokemon yang anda dapatkan bisa anda latih dan bertarung dengan pokemon milik orang lain.

Game Pokemon GO adalah hasil kolaborasi antara Nintendo dan Niantic, iaitu gabungan antara teknologi Augmented Reality dan Pokemon. GPS dan  internet merupakan hal yang wajib dimilik seorang “trainer/pelatih” atau orang yang memainkan Pokemon GO. 


Nak tahu hambaran yang lebih jelas..jom kita layan video Pokemon Go ini

 

3 comments:

  1. It is no doubt that this game, that is, Pokemon Go is really gaining popularity. I have had the chance of playing it and I must admit that it is very entertaining. It is now possible to get dissertation writing help by simply clicking on this link: Analysis Writing Service

    ReplyDelete
  2. Not playing Pokemon Go? Download Pokemon Go (Works on Android and iOS)

    ReplyDelete
  3. You could be qualified to get a Apple iPhone 7.

    ReplyDelete

Artikel Paling Popular Bulan Ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian

Maklumbalas atau komen yang disiarkan di suatu-suatu artikel yang telah diterbitkan di halaman blog ini adalah bertujuan untuk bertukar-tukar pendapat bagi memperbaiki kualiti kandungan artikel atau sebarang sokongan secara membina. Walaubagaimanapun, pihak kami tidak akan bertanggungjawab atas sebarang komen atau maklumbalas yang telah disiarkan. Sebarang komen yang menyalahi kesalahan undang-undang kerajaan Malaysia adalah ditanggung sepenuhnya oleh pihak yang mengirim maklumbalas atau komen tersebut.

Sila pertimbangkan sepenuhnya apabila ingin mengirim komen atau maklumbalas di blog ini.

Komen Terbaru Dari Pembaca