Anda suka blog ini? Sila klik " Like "

Banner

Free Bitcoin

Carian Dalam Blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Terbaru Rugi Kaw Kaw Kalau Tak Baca

Penerima surat Kena denda 50 sen dari Posmen

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Pernahkah anda menerima satu surat dari Posmen dan meminta anda membayar denda 50 sen bagi surat tersebut.Ketahuilah bahawa pengirim surat tersebut telah mengepos surat kepada anda denagn kadar setem yang tidak mencukupi. 

Kebiasaaanya bagi surat standart di mana setem yang dikenakan adalah 60 sen bagi berat tidak lebih dari 20 gram. Namun jika surat tersebut didapati melebihi 20 gram maka denda akan dikenakan kepada penerima angkara pengirim yang tidak mengenakan harga setem yang mencukupi bagi berat surat tersebut.




No comments:

Post a Comment

Artikel Paling Popular Bulan Ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian

Maklumbalas atau komen yang disiarkan di suatu-suatu artikel yang telah diterbitkan di halaman blog ini adalah bertujuan untuk bertukar-tukar pendapat bagi memperbaiki kualiti kandungan artikel atau sebarang sokongan secara membina. Walaubagaimanapun, pihak kami tidak akan bertanggungjawab atas sebarang komen atau maklumbalas yang telah disiarkan. Sebarang komen yang menyalahi kesalahan undang-undang kerajaan Malaysia adalah ditanggung sepenuhnya oleh pihak yang mengirim maklumbalas atau komen tersebut.

Sila pertimbangkan sepenuhnya apabila ingin mengirim komen atau maklumbalas di blog ini.

Komen Terbaru Dari Pembaca