Anda suka blog ini? Sila klik " Like "

Banner

Carian Dalam Blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Post Popular Hari Ini

Pengalaman Ngeri Di Pesta Pulau Pinang 2018

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera. Pesta Pulau Pinang  akan menjadi bualan setiap kali berada di hujung tahun.Kali terakhir admin mela...

Post Paling Popular Minggu Ini

Cara Memilih Suplemen Vitamin C Organik Terbaik Di Pasaran


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Vitamin C adalah penting untuk membina semua tisu penghubung anda - seperti kulit anda, rawan sendi, tendon, pembuluh darah.
Vitamin C juga membantu penyembuhan luka, dan ia adalah penting untuk pembentukan kolagen dan pelbagai fungsi lain yang lebih kompleks dan sangat penting dalam badan anda. 

Standard vitamin C cadangan agak rendah dalam dos sebenarnya, dan hanya cukup untuk menangkis penyakit seperti penyakit skurvi . Satu dos yang baik bagi pemgambilan Vitamin C adalah 1,000 mg sehari. Vitamin C adalah tidak membahayakan kepada kesihatan sekiranya diambil dos yang berlebihan, kerana ia adalah larut air dan akan dikeluarkan melalui air kencing anda, namun adalah perlu bagi anda untuk mengetahui gejala akibat pengambilan dos yang berlebihan dan untuk memerhatikan pada diri sendiri.

Perkara utama untuk andadalammencari suplemen Vitamin C yang mempunyai penyerapan maksimum. Tetapi terpulang dalam memilih suplemen vitamin C yang sesuai mengikut keperluan anda dan bajet anda. Untuk makluman anda,terdapat 5 jenis  vitamin C dalam pasaran iaitu : -


1.      Asid Askorbik
Ia adalah vitamin C pada bentuk tulen itu. Ia adalah versi termurah. Tetapi boleh menyebabkan kerengsaan perut.



2.      Kalsium askorbat
Ini adalah asid askorbik terikat kepada kalsium, menyediakan satu bentuk bukan berasid Vitamin. Ia adalah lebih lembut pada sistem penghadaman.

 



3.      Ascorbate Magnesium
Ia juga akan menjadi lebih lembut pada perut anda daripada bentuk tulen dan lebih mudah diserap.



4.      Ester C
Ia adalah mudah diserap serta bukan berasid. Ia datang sangat disyorkan untuk penyerapan maksimum, cepat dan untuk mengambil dos yang besar. Namun Vitamin C jenis ini adalah yang termahal sekali daripada jenis-jenis yang lain.



5.      Tablet atau serbuk
Bentuk serbuk Vitamin C akan diserap lebih cepat daripada pil kerana ia tidak perlu dihadamkan terlebih dahulu. Vitamin C tablet boleh buffered untuk menjadikannya lebih lembut pada perut.


No comments:

Post a Comment

Artikel Terbaru Rugi Kaw Kaw Kalau Tak Baca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian

Maklumbalas atau komen yang disiarkan di suatu-suatu artikel yang telah diterbitkan di halaman blog ini adalah bertujuan untuk bertukar-tukar pendapat bagi memperbaiki kualiti kandungan artikel atau sebarang sokongan secara membina. Walaubagaimanapun, pihak kami tidak akan bertanggungjawab atas sebarang komen atau maklumbalas yang telah disiarkan. Sebarang komen yang menyalahi kesalahan undang-undang kerajaan Malaysia adalah ditanggung sepenuhnya oleh pihak yang mengirim maklumbalas atau komen tersebut.

Sila pertimbangkan sepenuhnya apabila ingin mengirim komen atau maklumbalas di blog ini.

Komen Terbaru Dari Pembaca