Anda suka blog ini? Sila klik " Like "

Banner

Carian Dalam Blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Post Popular Hari Ini

Pengalaman Ngeri Di Pesta Pulau Pinang 2018

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera. Pesta Pulau Pinang  akan menjadi bualan setiap kali berada di hujung tahun.Kali terakhir admin mela...

Post Paling Popular Minggu Ini

Maxis Hotlink Bagus Plan Prabayar Dengan Kadar Terendah

Assalamulaikum,
PELAN PRABAYAR SEMUA-DALAM-SATU DENGAN KADAR TERENDAH

Hanya dengan harga RM5, Hotlink BAGUS adalah satu-satunya pelan semua-dalam-satu yang memberikan pelanggan akses kepada kadar terendah dalam semua lima kategori – Panggilan Suara, SMS, Internet, IDD (Panggilan Terus Antarbangsa) dan Perantauan

Pelanggan prabayar Maxis yang sedia ada dan yang baru boleh mendapat manfaat dari Hotlink BAGUS. Pelanggan sedia ada boleh berhijrah ke Pelan Hotlink BAGUS dengan menaip *108*21# pada telefon mudah alih mereka dan membayar yuran penghijrahan sebanyak RM1 sahaja untuk mengalami kadar yang rendah yang ditawarkan oleh BAGUS.

Untuk pelanggan baru, mereka hanya perlu membeli pek permulaan RM5 ‘BAGUS’. LIMA nilai penawaran BAGUS:


1. Panggilan
Di bawah pelan Hotlink BAGUS, pelanggan boleh menikmati penjimatan sehingga 50% untuk semua panggilan ke nombor Hotlink dan Maxis, dengan hanya mengekalkan baki RM10 dalam pek BAGUS mereka. Dengan BAGUS 5, kadar terendah sebanyak 12 sen/min akan diberi, dan ini diterjemahkan kepada penjimatan sehingga 70%.

2. SMS
Di bawah pelan Hotlink BAGUS, pelanggan akan menikmati penjimatan sehingga 50% untuk semua SMS ke nombor Hotlink dan Maxis, dengan hanya mengekalkan baki RM10 dalam pek bagus mereka. Dengan BAGUS 5, pelanggan akan menikmati hanya 1 sen/SMS, dan ini diterjemahkan kepada penjimatan sehingga 90%.

3. Internet
Pelan Hotlink BAGUS menawarkan pelanggan pas-pas bersaiz kecil pada kadar yang berpatutan. Pelan ini pada dasarnya membenarkan kelonggaran dalam menguruskan keperluan pelayaran internet para pelanggan. Di bawah kategori ini, BAGUS menawarkan Pas Internet Mudah Alih 1-hari yang terendah sebanyak RM2 untuk 100MB, atau Pas Internet Mudah Alih 1-minggu sebanyak RM8 untuk 100MB (bersamaan 200 laman web atau 50 e-mel atau 10 video).


4. IDD
Pada Disember 2011, Maxis melancarkan IDD132 ke 10 negara (Indonesia, Filipina, Bangladesh, Nepal, Cina, India, Myanmar, Kemboja, Pakistan, Vietnam) dan sejak itu, terdapat lonjakan dalam minit penggunaan (minutes of use – MOU) kepada negara-negara ini, terutamanya Bangladesh, Indonesia, Pakistan dan India. Dengan permintaan yang sedemikian, pada Februari 2012, Hot IDD132 telah dilanjutkan kepada 50 buah negara. Pada hari ini, IDD di bawah pelan BAGUS menawarkan kadar panggilan terendah (blok pembayaran untuk setiap 30 saat) dan penjimatan sehingga 70% kepada seluruh dunia (233 negara), sepanjang hari, tujuh hari seminggu, dan kadar yang lebih rendah bagi negara-negara asing yang terpilih termasuk Nepal, Cina, India, Myanmar dan Pakistan.

5. Perantauan
Dengan pek Hotlink BAGUS, pelanggan boleh menikmati kadar Perantauan Data Prabayar yang terendah sebanyak RM5/MB (penjimatan sehingga 50%) ke 10 negara (semua pengendali) untuk keperluan pelayaran antarabangsa. 10 negara tersebut termasuk Australia, Hong Kong, India, Indonesia, Korea, Macau, Filipina, Singapura, Taiwan dan Thailand.


PS: Terpulang kepada kemahuan masing-masing yang mana pelan yang terbaik untuk keperluan anda.Bagi saya, Pelan Maxis mungkin menguntungkan bagi pelan surfing tapi kurang untung bagi pelan panggilan. Ini kerana CELCOM masih mendahului...panggilan 28 sen  untuk 10 minit berbanding 12 sen untuk seminit. Apapun pilihan di tangan anda. :)

No comments:

Post a Comment

Artikel Terbaru Rugi Kaw Kaw Kalau Tak Baca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian

Maklumbalas atau komen yang disiarkan di suatu-suatu artikel yang telah diterbitkan di halaman blog ini adalah bertujuan untuk bertukar-tukar pendapat bagi memperbaiki kualiti kandungan artikel atau sebarang sokongan secara membina. Walaubagaimanapun, pihak kami tidak akan bertanggungjawab atas sebarang komen atau maklumbalas yang telah disiarkan. Sebarang komen yang menyalahi kesalahan undang-undang kerajaan Malaysia adalah ditanggung sepenuhnya oleh pihak yang mengirim maklumbalas atau komen tersebut.

Sila pertimbangkan sepenuhnya apabila ingin mengirim komen atau maklumbalas di blog ini.

Komen Terbaru Dari Pembaca