Anda suka blog ini? Sila klik " Like "

Banner

Carian Dalam Blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Post Popular Hari Ini

Pengalaman Ngeri Di Pesta Pulau Pinang 2018

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera. Pesta Pulau Pinang  akan menjadi bualan setiap kali berada di hujung tahun.Kali terakhir admin mela...

Post Paling Popular Minggu Ini

Rahsia untuk blok mesej CELCOM yang tolak kredit kita tanpa disedari

Admin hendak berkongsi cara nak selamatkan credit/bill dari ditelan Telco yang sekarang semakin menjadi jadi.Tak cukup dengan hidden charge oleh pihak Telco, sekarang ni ada saja cara pihak Telco yang nak sedut duit pelanggan tanpa disedari.


Admin sudah buat pemerhatian sendiri sejak-sejak ni apabila kes ibu mertua sendiri jadi mangsa Telco  yang akhirnya terpaksa mengalah dengan membeli simkad baru. Selepas itu pula isteri admin pula menjadi mangsa apabila topup kreditnya menyusut tanpa disedari. Yang pasti sebaik sahaja kredit handphone diisi topup maka ada sahaja masej dari telco masuk walaupun kita tidak pernah melanggannya sebelum ini.Sebagai contoh bila dapat mesej dari nombor pendek contohnya : 33317 credit prepaid akan hilang
mesej ni akan sampai seminggu sekali, dan jelas memang credit akan hilang RM2.50.

Sudah menjadi kebiasaan apabila ada masalah kita akan telefon Service Centre Telco dan macam kebiasaanya operator akan sambut panggilan kita dengan penuh berkhemah dan memberi penyelesaian umum namun masalah ini hanya bertahan sebulan dua sahaja. masalah kehilangan kredit masih berlaku.

Majoriti kes macam ni berlaku di celcom + ada cara selesaikannya...
Kalau ada pengguna telco lain yang "terkena" dan ada cara nak selesaikan,
Tolong lah share untuk kebaikan bersama...

Awas dengan nombor shortcode di bawah ni kerana kredit akan ditolak kalau masuk dalam inbox :
- 33193
- 39339, 32263, 39611
- 39886, 32626
- 33220, 39611
- 37773

Admin telah mendapat info dari carian google untuk blok semua mesej yang telan kredit kita dengan hanya menaip mesej:

STOP ALL dan hantar ke 11911

Selamat mencuba.

PS: Kalau cara ini berjaya sila tinggal komen anda  di ruang komen.Kerana komen ada amat diperlukan untuk melihat sejauh mana keberkesanan cara ini. Terima kasih

8 comments:

  1. Anonymous6:31 PM

    assalam dah try..dpt mesej "Your request is SUCCESS. and bla bla...tunggu jika tiada mesej mengarut..kira mmg success lah.

    ReplyDelete
  2. harap begitulah hendaknya

    ReplyDelete
  3. Terima kasih atas perkongsian...

    ReplyDelete
    Replies
    1. CELCOM babi..... kerja makan benda haram je..... tahun lepas dh kena, nasib baik ak report kt KPNDKK... dpt le refund RM40 (skit ko kata... tu duit ak le bahlol) ..... tahun 2015 pula CELCOM sekali lagi buat perangai langsi kt aku....

      Delete
  4. wife aku pernah sama kena tolak kredit RM4 each sms masuk. Mula2 tak perasan tapi bila nak buat check kredit makin menyusut baru wife check online view usage ada service caj, bulan lepas dan bulan ni dah RM20 kena tolak. Banyak gila RM20 tu boleh call family, sms dan sign up data internet. Wife buat report dengan Celcom, SMS Jahat yang telan kredit datang dari no 23336. Hati-hati bila dapat sms dari no 23336 cek baki kredit korang, mungkin dah kena kebas.

    ReplyDelete
  5. 1 lg command korang tertinggal yaitu STOP MMS ke 11911

    ReplyDelete
  6. hai saya datang dari tahun 2016. saya baru je ikut tutor ni tapi smpai skarang tiada reply dari 11911. adakah itu perkara normal? atau 11911 dah tak wujud tahun 2016?

    ReplyDelete
  7. hai saya datang dari tahun 2016. saya baru je ikut tutor ni tapi smpai skarang tiada reply dari 11911. adakah itu perkara normal? atau 11911 dah tak wujud tahun 2016?

    ReplyDelete

Artikel Terbaru Rugi Kaw Kaw Kalau Tak Baca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian

Maklumbalas atau komen yang disiarkan di suatu-suatu artikel yang telah diterbitkan di halaman blog ini adalah bertujuan untuk bertukar-tukar pendapat bagi memperbaiki kualiti kandungan artikel atau sebarang sokongan secara membina. Walaubagaimanapun, pihak kami tidak akan bertanggungjawab atas sebarang komen atau maklumbalas yang telah disiarkan. Sebarang komen yang menyalahi kesalahan undang-undang kerajaan Malaysia adalah ditanggung sepenuhnya oleh pihak yang mengirim maklumbalas atau komen tersebut.

Sila pertimbangkan sepenuhnya apabila ingin mengirim komen atau maklumbalas di blog ini.

Komen Terbaru Dari Pembaca