Anda suka blog ini? Sila klik " Like "

Banner

Free Bitcoin

Carian Dalam Blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Terbaru Rugi Kaw Kaw Kalau Tak Baca

Ajek Hassan Membawa Kelainan Lagu Cover Version Siti Nurhaliza dan Ziana Zain



Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Admin ingin berkongsi cerita dengan seorang artis Youtube seangkatan Najwa Latif lebih kurang. Konsep artis baru ini menyanyikan semula lagu popular masa dahulu dan terkini. Suaranya amat sedap dan cukup dan kalau bakat suaranya  oleh guru vokal pasti boleh pergi jauh. 

Mungkin ada yang tahu siapa dia Ajek Hassan melalui youtube ataupun facebook ... Ajek Hassan terkenal dengan suara emasnya yang meng'cover' beberapa lagu artis-artis terkenal Mahathir Hassan atau Ajek adalah seorang ahli perniagaan kelahiran Terengganu yang kini menetap di Perth, Australia. Kerinduannya terhadap kampung halaman setelah bertahun-tahun menetap di negara kanggaru itu menyebabkan beliau sering menghabiskan masanya bermain gitar dan menyanyi lagu-lagu Melayu popular.
Ni beberapa info mengenai Ajek Hassan ...

  • Berasal dari terengganu
  • dilahirkan pada 13 mac(Umur dalam 30an)
  • telah berkahwin
  • mempunyai 2 orang puteri
  • Floor Manager di Makan2 Cafe
  • bermaustatin di Perth , Western , Australia

Tindakannya memuat naik lagu-lagu yang dinyanyikannya dalam laman Youtube tiba-tiba mencetuskan fenomena yang luar biasa.Antara lagu yang dibawakan Ajek adalah Ombak Rindu (nyanyian asal Adira dan Hafiz), Bicara Manis Menghiris Kalbu (Siti Nurhaliza), Bayangan Gurauan (Mega), Kala Cinta dan banyak lagi.


Bicara Manis Menghiris Kalbu (Siti Nurhaliza)

Tirai Semalam  (Siti Nurhaliza)

Kekal (Ziana Zaian)

Kemelut Di Muara Kasih (ziana Zain)

Banyak lagi karya cover version yang dinyanyikan semula secara petikan gitar di Youtube.Anda boleh cari di Youtube dengan menaip Ajek Hassan.

No comments:

Post a Comment

Artikel Paling Popular Bulan Ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian

Maklumbalas atau komen yang disiarkan di suatu-suatu artikel yang telah diterbitkan di halaman blog ini adalah bertujuan untuk bertukar-tukar pendapat bagi memperbaiki kualiti kandungan artikel atau sebarang sokongan secara membina. Walaubagaimanapun, pihak kami tidak akan bertanggungjawab atas sebarang komen atau maklumbalas yang telah disiarkan. Sebarang komen yang menyalahi kesalahan undang-undang kerajaan Malaysia adalah ditanggung sepenuhnya oleh pihak yang mengirim maklumbalas atau komen tersebut.

Sila pertimbangkan sepenuhnya apabila ingin mengirim komen atau maklumbalas di blog ini.

Komen Terbaru Dari Pembaca