Anda suka blog ini? Sila klik " Like "

Banner

Carian Dalam Blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Post Popular Hari Ini

Pengalaman Ngeri Di Pesta Pulau Pinang 2018

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera. Pesta Pulau Pinang  akan menjadi bualan setiap kali berada di hujung tahun.Kali terakhir admin mela...

Post Paling Popular Minggu Ini

Cara Atasi Fail Dan Folder Tersembunyi Dalam Pendrive Akibat Virus Komputer

 Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Tip komputer untuk kali ini adalah bagaimana untuk mendapatkan kembali fail/folder di dalam pendrive anda hilang disebabkan oleh virus komputer. Kebiasaaanya, reaksi spontan apabila pendrive anda yang sarat dengan fail/folder tiba-tiba kosong apabila pendrive anda dihubungkan dengan komputer.Ini adalah kerana pendrive anda telah terkena jangkitan virus yang menyembunyikan semua fail dan folder anda.
Jangan panik atau meroyan sorang-sorang ok. Di sini ada tips yang mudah untuk mengembalikan fail/folder anda yang hilang itu. Anda disyurkan untuk  menggunakan perisian USB Show untuk memulihkan fail/folder anda yang telah hilang itu.Ianya cukup mudah dan cepat.Walaupun ianya buatan Sepanyol namun perisian ini dibekalkan dengan version english.Just klik english version.

Muka depan Perisian USB Show



Ini adalah  USB Show yang akan membantu anda untuk mendapatkan kembali semua fail tersembunyi di dalam USB Drive anda akibat virus. Bagaimanakah untuk menggunakan perisian ini ? Senang sahaja.

  1. Muat turun perisian di SINI ke dalam komputer anda.(desktop komputer lebih baik)
  2. Masukkan pendrive anda/memory kad di dalam slot usb komputer.
  3. Klik untuk aktifkan USB Show.exe  dan pilih english version.
  4. Pilih drive mana yang ingin dipulihkan sebagai contoh H: (merujuk kepada Memory Kad)
  5. Klik Recovery the hide files (Butang)
Proses pemulihan sedang berlaku

Setelah selesai USB Show membuat pemulihan. .Cuba anda check pendrive anda sama ada berjaya atau tidak. Jikalau berjaya tahniah saya ucapkan. Semoga tips ini memberi manafaat kepada anda.Sila kongsikan maklumat ini bersama rakan anda dengan klik butang " f " yang berada dibawah post ini.

Contoh butang share to facebook

Selamat Mencuba dan terima kasih.

8 comments:

  1. boleh tolong saya..
    http://annamariana1989.blogspot.com/2013/03/dokumen-dalam-pendrive-hilang.html

    ReplyDelete
  2. saya dah cuba buat tapi dia keluar USB SHOW HAS FINISH..tapi bila buka pdrive tetap kosong.... huaaaa.. cmna ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adalah lebih baik awak pi kedai komputer.Bagitau pendrive ada gamabar dan tiba tiba hilang. Minta dia check tgk sama ada di "hidden" oleh virus ke atau pendirve mengalami kerosakan. Tetapi sblm itu awak boleh cuba cucuk pendrive ke komputer..klik my computer...bawa cursor mouse ke ruang pendrive dan klik mouse sebelah kanan..dia akan keluar kotak menu dan pilih menu properties...di situ akan papar used space dan free space...andai kata pendrive awak kosong maka tiada used space.Tetapi kalau di situ ada maklumat used space bermaksud ada data yang telah dihiddenkan...kalo ada baik awak pergi kedai komputer untuk bantuan juruteknik komputer kerana artikel dan software yang saya cadangkan tidak dapat menyelesaikan masalah awak...kerana apa yang saya faham artikel saya lenih kepada fail dokumen ms office spt doc.xmls yang menjadi sasaran virus.

      Delete
  3. terima kasih, sgt membantu.

    ReplyDelete

Artikel Terbaru Rugi Kaw Kaw Kalau Tak Baca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian

Maklumbalas atau komen yang disiarkan di suatu-suatu artikel yang telah diterbitkan di halaman blog ini adalah bertujuan untuk bertukar-tukar pendapat bagi memperbaiki kualiti kandungan artikel atau sebarang sokongan secara membina. Walaubagaimanapun, pihak kami tidak akan bertanggungjawab atas sebarang komen atau maklumbalas yang telah disiarkan. Sebarang komen yang menyalahi kesalahan undang-undang kerajaan Malaysia adalah ditanggung sepenuhnya oleh pihak yang mengirim maklumbalas atau komen tersebut.

Sila pertimbangkan sepenuhnya apabila ingin mengirim komen atau maklumbalas di blog ini.

Komen Terbaru Dari Pembaca