Anda suka blog ini? Sila klik " Like "

Banner

Carian Dalam Blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Post Popular Hari Ini

Trip ke Hatyai bersama #JomLiburBajet 24-25 November 2018

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera. Kali ini admin ingin berkongsi pengalaman menarik melancong ke luar negara iaitu Hatyai Thailand ...

Post Paling Popular Minggu Ini

Petua saya turunkan Kolesterol 5.6 mmol/L ke 5.02 mmol/L dalam 2 minggu

Ramai orang zaman sekarang ada kolesterol tinggi. Ini biasanya berpunca dari amalan pemakanan seseorang itu. Antara penyebab kolesterol tinggi seperti banyak makan makanan berminyak, kurang bersenam dan amalan gaya hidup yang kurang sihat seperti hisap rokok.


Kesan kolesterol tinggi boleh menyebabkan sakit jantung & stroke. Jika tindakan tidak diambil untuk mengawal dan mengurangkan kolesterol, seseorang adalah sangat mudah untuk terkena serangan sakit jantung & stroke (angin ahmar). Dua penyakit ini adalah sangat merbahaya kerana ia berlaku secara tiba-tiba.

Jika terkena serangan sakit jantung, kesan terbesar biasanya adalah mati mengejut. Jika rawatan pantas tidak dibuat, potensi untuk mati pada saat berlakunya serangan sakit jantung tersebut adalah sangat tinggi. Mati tiba-tiba dari sakit jantung adalah antara penyebab terbesar kematian di Malaysia.

Jika terkena serangan angin ahmar (stroke), kesan terbesar biasanya adalah lumpuh. Lumpuh boleh berlaku kepada sebahagian badan atau seluruh badan. Jika rawatan pantas tidak dibuat (seperti fisioterapi), potensi untuk kekal lumpuh adalah sangat tinggi. Sekiranya lumpuh, seseorang akan memerlukan bantuan alat & pertolongan orang untuk menjalankan aktiviti seharian. Ini sudah tentu akan menyusahkan pesakit & orang lain.


Admin salah seorang yang mempunyai masalah kolesterol tinggi.Setiap kali cek darah di klinik,kadar kolesterol selalunya lepas border yang ditetapkan.baru-baru ni admin cek kadar kolesterol admin adalah 5.6,apa lagi dapatlah sesi kaunseling percuma dari kakitangan Lembaga Penduduk dan Pembangunan Keluarga Negara( LPPKN ) semasa sesi pemeriksaan kesihatan percuma.


Dari situlah admin terasa keinsafan untuk menurunkan kadar kolesterol.Apa yang admin lakukan adalah membeli produk yang dapat menurunkan kadar kolesterol.Sama ada suplemen atau minuman.Jadi dari perbandingan harga yang dibuat maka admin akhirnya memilih susu Omega PLUS® ialah satu-satunya susu yang mengandungi ACTICOL®, iaitu sejenis sterol tumbuhan yang dapat membantu merendahkan tahap kolesterol dengan menghalang penyerapan kolesterol dalam aliran darah.Admin membeli pek kecil 150g dengan harga RM 8.90.




Selepas 2 minggu minum susu omega,admin kena buat ambil darah untuk temujanji doktor.Admin terkejut dengan result darah terutamanya bahagian kolesterol.Wow...kadar hanya 5.02 mmol/L berbandingan sebelum ini 5.6 mmol/L.Pertama kali dapat result kolesterol dengan tanpa bold. Haahahaha..alhamdulilah.



Kesimpulannya,kalau anda ingin turunkan kolesterol dalam darah.Amalkan susu ini.

No comments:

Post a Comment

Artikel Terbaru Rugi Kaw Kaw Kalau Tak Baca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian

Maklumbalas atau komen yang disiarkan di suatu-suatu artikel yang telah diterbitkan di halaman blog ini adalah bertujuan untuk bertukar-tukar pendapat bagi memperbaiki kualiti kandungan artikel atau sebarang sokongan secara membina. Walaubagaimanapun, pihak kami tidak akan bertanggungjawab atas sebarang komen atau maklumbalas yang telah disiarkan. Sebarang komen yang menyalahi kesalahan undang-undang kerajaan Malaysia adalah ditanggung sepenuhnya oleh pihak yang mengirim maklumbalas atau komen tersebut.

Sila pertimbangkan sepenuhnya apabila ingin mengirim komen atau maklumbalas di blog ini.

Komen Terbaru Dari Pembaca